XIM Community

[ACTIVE] Xim Apex / Maus friert ein, Keyboard verliert Verbindung  (Read 101 times)

Offline Kamikazezorro

• Member
  • *
    • View Profile
Guten Tag zusammen,

seit November 2019 nutze ich den grandiosen XimApex ohne irgendwelcher Probleme.
Seit eurem letzten COD MW Settings Update, welches ich vor etwa einer Woche(?) im Manager durchführte, habe ich sehr oft Verbindungsprobleme.

Die Maus schaltet sich ab oder das Keyboard friert ein, im Manager bleibt die zuletzt genutzte Taste sichtbar. Mit entfernen des Xim und neu einstecken, LED blinkt mehrmals grün, bekomme ich mein Setup dann für kurze Zeit wieder zum laufen, bis wieder die Tastatur hängen bleibt oder die Maus ausfällt.

Bisher habe ich die USB Kabel ausgetauscht, sowie alles über einen USB3.0 Hub von Anker angeschlossen. Das Problem bleibt weiterhin bestehen. Des Weiteren habe ich einen anderen PS4 Controller zum Test eingesetzt, keine Besserung trat ein. Die Controller sind in den Settings auf Kabelnutzung eingerichtet und voll geladen.

Nun habe ich ein Firmware Update auf die letzte Version des xim apex durchgeführt. Aber dennoch bleibt das Problem bestehen. Maus schaltet sich ab oder das Keyboard friert ein.

Jetzt bleibt mir als Idee der Zustand als CODMW19 frisch released war.
Also habe ich den xim apex auf die vorherige 19er Firmware zurück geflasht und nutze die Manager Settings von COD Black Ops 4. Gestern konnte ich endlich wieder über viele Stunden durchweg zocken, was vorher maximal 10 Minuten möglich war. Es kam in 4 Stunden zu zwei Maus Abbrüchen und ich musste den xim neu connecten.

In einem rund einstündigen Testspiel R6 Siege habe ich keine Verbindungsprobleme mit der gesamten Hardware.

Wo liegt bei mir ein Fehler? Ich habe das Supportforum so ziemlich durchstöbert, kann aber keine richtige Lösung für mein Problem finden.

Meine Hardware:

Keyboard Roccat Sova|Mk
Mouse Logitech G5 Refresh (2007)

Firmware Vers. 5.00.20190719
Manager Vers. 5.00.20190804

Beste Grüße
« Last Edit: 09:12 AM - 04/02/20 by mist4fun »

Offline mist4fun

• Global Moderator
  • MVP
  • *
    • View Profile
Welcome to the community. This kind of instability is reported by other Sova users. Does it happen without the keyboard or extension cable in the loop?? More power is used when LED peripherals are used and the amount of available power decreases with cable length.
Have a problem with your XIM APEX? Find a solution in the XIM APEX Support FAQ
XIM APEX Quick Start Guide   |   XIM Instructional Videos

Offline Kamikazezorro

• Member
  • *
    • View Profile
hello mist4fun,

thanks a lot.
i previously connected the board to the xim hub with just one of the two usb connectors. I have had the xim hub with high quality usb cable extension on the apex and on the ps4.

since the problems, i tested it all without the extension cord. the xim hub directly on the apex and on the ps4. the problems persisted. then I used the "anchor usb 3.0 hub" and used three of the ports. the problems continued to be connected directly to the apex.

finally i connected the second usb plug from the sova | mk to the hub as an additional power supply and the problems persisted, especially since the additional usb plug is necessary for the usb connections of the keyboard.

Conclusion:
whether with a high-quality extension cable or without, with a power usb hub or without, everything runs stable again with the firmware at 2019 and the settings for CoD BO4

Offline mist4fun

• Global Moderator
  • MVP
  • *
    • View Profile
I don't think that hardware support has changed between these builds. If you update now can you reproduce the issue?
Have a problem with your XIM APEX? Find a solution in the XIM APEX Support FAQ
XIM APEX Quick Start Guide   |   XIM Instructional Videos

Offline Kamikazezorro

• Member
  • *
    • View Profile
Hello,

I've been using a new mouse since Thursday night. I am using a new "Logitech G502 SE Hero" and there were no new bugs.

Now I loaded the cod mw setting and had no problems, so I updated the Apex firmware to the latest version. With the new mouse I can now play cod mw as usual and without any problems. (Apex Original Hub, 3 meter USB extension cable)
The problem seemed to be the "Logitech G5 update". However, I no longer connected it for a test. Never change a running system.  ;)

Mouse: Logitech G502 SE Hero
Keyboard: Roccat Sova Mk
Hub: Original Xim Apex