XIM Community

XIM EDGE Community Swedish Area/Svensk forumdel  (Read 33299 times)

Offline ajax_71

• Member
  • *
    • View Profile
  • PSN ID: ajax_71
Re: XIM EDGE Community Swedish Area/Svensk forumdel
« Reply #15 on: 03:23 AM - 07/03/12 »
Nu vet inte jag om du har en edge eller inte , men du har fortfarande inte SmartT till ps3 exclusiva spel på xim3.
Det var den stora anledningen till att jag sålde min 3 och köpte edgen.
För dom flesta är även dom otroligt många valmöjligheterna på XIM3 ett stort plus, dock inte för mig.
Så fort jag spelar dåligt en kort stund vill jag in och ändra någon inställning och ofta slutar det med att jag mest sitter och försöker hitta en ny inställning som känns "ännu" bättre.
BTW missade fedex igår då jag inte hörde när dom ringde XD , men idag skall jag faan passa dörren hela dan  !
Skall väll tilläggas att jag mest spelar GRFS, MAG och Killzone så för mig var valet inte så svårt när man nu får smartisar till dessa titlar.

Enligt dom jag snackat med så vet man inte om vilket skillad det är att spela med EDGE jämnfört med XIM3 på PS3. man vet inte om hur illa det är förens man testar edge´n.
Även jag var mer än nöjd med min XIM3.
Sitter på jobbet man får hoppas sambon e på alerten o hör när fedex killen knackar på. ;D
PS3 |  PS4 | XIM 4 |  ACER G276HLAbid | Pad | Steelseries 4HD | KB: G13 |  M:G502 | DPI:8400 |HZ:500 |

Offline Reader

• Member
  • *
    • View Profile
« Reply #16 on: 04:16 AM - 07/03/12 »
Nej, jag har inte testat Edge, men jag som många andra, använder ximen mest till CoD och BF. Det finns bra configs som man manuellt kan använda för spel såsom KZ. Kanske inte det bästa, men allt jag egentligen bryr mig om är de spel där jag tycker att xim är ett krav, dvs CoD och BF. Det stämmer att GT Max tillför viss delay, men då är vi inne på enstaka ms som i princip är omöjligt att känna av. Kan det vara så att adapten är integrerad i edgen? Ingen aning faktiskt. Om det är så är ju skillnaden noll.

Det jag personligen använder displayen mest till är att fintrimma sensitivity under spelets gång. Det är inte helt lätt att hitta den där perfekta känsligheten.

Offline ajax_71

• Member
  • *
    • View Profile
« Reply #17 on: 04:34 AM - 07/03/12 »
Det jag personligen använder displayen mest till är att fintrimma sensitivity under spelets gång. Det är inte helt lätt att hitta den där perfekta känsligheten.

nej det håller jag med, kommer nog oxo sakna skärmen till dom där små små justeringarna.
samt möjligheten till byta cfg . vilket är betydligt enklare på xim3 med hjälp av Switchers. ialf om man har många olika cfg´s .
med edge får man ju bläddra imellan.
Är väl inte omöjligt att Switchers kommer att komma till edge senare.
PS3 |  PS4 | XIM 4 |  ACER G276HLAbid | Pad | Steelseries 4HD | KB: G13 |  M:G502 | DPI:8400 |HZ:500 |

Offline Reader

• Member
  • *
    • View Profile
« Reply #18 on: 05:05 AM - 07/03/12 »
nej det håller jag med, kommer nog oxo sakna skärmen till dom där små små justeringarna.
samt möjligheten till byta cfg . vilket är betydligt enklare på xim3 med hjälp av Switchers. ialf om man har många olika cfg´s .
med edge får man ju bläddra imellan.
Är väl inte omöjligt att Switchers kommer att komma till edge senare.

Återkom gärna med ditt utlåtande om edgen. Om du dundrar på med att edgen är överlägsen på PS3 så ska jag överväga  ;)
Själv använder jag switchers så det är nästan ett måste för mig nu.

Offline ajax_71

• Member
  • *
    • View Profile
« Reply #19 on: 05:58 AM - 07/03/12 »
japp jag återkommer med en Recension.

Offline Starc_15

• Member
  • *
    • View Profile
« Reply #20 on: 06:58 AM - 07/03/12 »
Fick min nu!
Har dock bara mac hemma och inte med bootcamp så jag kommer få vänta tills på torsdag innan jag kan konfigurera den ordentligt :/
Om du ska lira idag ajax får du gärna komma med lite feedback under kvällen :)

Offline ajax_71

• Member
  • *
    • View Profile
« Reply #21 on: 12:44 PM - 07/03/12 »
så nu har jag kört lite grann, och efter strul med att binda G13 knapparna (mitt eget fel då).
Så hoppade allt igång fint, glöm inte att uppdatera EDGE´en till senaste mjukvaran.
Måste säga att det känns betydligt bättre än med xim3 "GÄLLER PS3". det märks att cfg är
gjort till PS3.Har bara hunnit testa på MW3 ännu och det ända som stör är väl om man hamnar på en kass serveruppkoppling.Får testa BF3 imorrn.
Men rekomenderar helt klart ett köp ialf till alla PS3 ägare.

Offline Starc_15

• Member
  • *
    • View Profile
« Reply #22 on: 12:58 PM - 07/03/12 »
så nu har jag kört lite grann, och efter strul med att binda G13 knapparna (mitt eget fel då).

får man fråga vad det var som strulade? Var hemma hos en kompis och laddade ner senaste programvaran (och la in dom liren jag vill ha) men jag ändrade ingenting i spelens kontroll schema. tänkte lira lite ikväll men eftersom jag inte kan ändra någonting här hemmifrån vore det bra att veta om det är någonting jag bör tänka på :)

Offline ajax_71

• Member
  • *
    • View Profile
« Reply #23 on: 01:24 PM - 07/03/12 »
kör du med G13?   jag glömde o ställa in på j4 ,j10 osv för att gå med istället för WASD

Offline Reader

• Member
  • *
    • View Profile
« Reply #24 on: 05:51 AM - 07/04/12 »
Så hoppade allt igång fint, glöm inte att uppdatera EDGE´en till senaste mjukvaran.
Måste säga att det känns betydligt bättre än med xim3 "GÄLLER PS3". det märks att cfg är
gjort till PS3.Har bara hunnit testa på MW3 ännu och det ända som stör är väl om man hamnar på en kass serveruppkoppling.Får testa BF3 imorrn.
Men rekomenderar helt klart ett köp ialf till alla PS3 ägare.

Jag använder xim3 till både xbox och ps3. Jag har även mw3 till både xboxen och ps3an. Det ända jag kan känna är att det känns lite lite mer "sluggish" när jag lirar mw3 på ps3. Det kan mycket väl vara placeboeffekt på det. Tack för din input ajax. Du kan ha rätt. Ska kika närmare på det.

Offline ajax_71

• Member
  • *
    • View Profile
« Reply #25 on: 11:42 AM - 07/09/12 »
Nån som kör BF3 (helst på PS3)?.
tycker inte alls det känns lika bra som på XIM3..

Offline Reader

• Member
  • *
    • View Profile
« Reply #26 on: 04:13 PM - 07/11/12 »
Sådär! Då har även jag beställt en Edge. Att få ST's för PS3 är värt det, blev min slutsats.

Offline vipprox

• Member
  • *
    • View Profile
  • PSN ID: Vipprox
« Reply #27 on: 03:58 AM - 07/15/12 »
tjennare grabbar o tjejer ...

jag sitter o försöker beställa en till mig men de går inte så bra ..

Shipping Error
There is no shipping option for the address you entered. Please go back and check the address.

vad e de ja gör för fel med min adress ? är de något ja borde hoppa över får att få det att funka eller missar jag något .. ?

Offline ajax_71

• Member
  • *
    • View Profile
« Reply #28 on: 04:17 AM - 07/15/12 »
hmm  skumt. svårt o säga vad som bli fel när man inte ser det själv.

Offline vipprox

• Member
  • *
    • View Profile
  • PSN ID: Vipprox
« Reply #29 on: 04:26 AM - 07/15/12 »
jag har skrivit så här ...

Address Book   

First Name   namnet
Last Name   namnet
Company   
Phone    mobilnr +46......
Address    gatadressen
Suite / Apt #   
City   stad
Country   land
State   västragötaland (har även testat utan åäö på samtidiga)
Zip   postkod

är de något där jag har gjort fel ?